Pages in topic:   [1 2] >
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord voor een desktop pc
Thread poster: Frits Ens
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
Apr 8, 2020

Dit lijkt een triviaal onderwerp maar het is lastig om een prettig werkend toetsenbord te vinden. Misschien is dat voor iedereen anders en alles went waarschijnlijk ook wel.
Maar ik heb vorig jaar een Microsoft keyboard gekocht (wired keyboard 600) omdat mijn oude (fijne) Logitec keyboard was versleten (loszittende toetsen etc.) en dat is slecht bevallen. Redelijk zware aanslag en al snel toetsen die onprettig zwaar zijn.
Nu ben ik wel een heavy user (>5 miljoen aanslagen per jaar)... See more
Dit lijkt een triviaal onderwerp maar het is lastig om een prettig werkend toetsenbord te vinden. Misschien is dat voor iedereen anders en alles went waarschijnlijk ook wel.
Maar ik heb vorig jaar een Microsoft keyboard gekocht (wired keyboard 600) omdat mijn oude (fijne) Logitec keyboard was versleten (loszittende toetsen etc.) en dat is slecht bevallen. Redelijk zware aanslag en al snel toetsen die onprettig zwaar zijn.
Nu ben ik wel een heavy user (>5 miljoen aanslagen per jaar)

Wat ik zoek:
toetsenbord met US-international indeling
vrij vlakke toetsen.
lichte tactile feedback
lange levensduur.

Suggesties of ervaringen welkom!
Collapse


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Apple-toetsenbord Apr 8, 2020

Het was even wennen destijds, maar dit toetsenbord bevalt me uitstekend:

https://www.apple.com/nl/shop/product/MQ052N/A/magic-keyboard-met-numeriek-toetsenblok-nederlands-zilver?fnode=56

Is trouwens aardig prijzig, zie ik ...

Je kunt ook
... See more
Het was even wennen destijds, maar dit toetsenbord bevalt me uitstekend:

https://www.apple.com/nl/shop/product/MQ052N/A/magic-keyboard-met-numeriek-toetsenblok-nederlands-zilver?fnode=56

Is trouwens aardig prijzig, zie ik ...

Je kunt ook even contact opnemen met: https://www.proz.com/translator/652138

Hij heeft een uitgesproken mening over pc-toetsenborden.
Collapse


 
Bart B. Van Bockstaele
Bart B. Van Bockstaele  Identity Verified
Canada
Local time: 14:59
Dutch
+ ...
Gaming-toetsenbord? Apr 8, 2020

Helemaal niet triviaal. Een goed toetsenbord is minstens even belangrijk als een goede stoel en goede schermen. En toch bestaan er nog altijd geen echt goede toetsenborden.

Ik heb de afgelopen decennia duizenden dollars aan toetsenborden gespendeerd en heb nog steeds het 'ideale' toetsenbord niet gevonden. Het beste toetsenbord dat ik tot nu toe heb gevonden, is er een van Unicomp. Unicomp maakt een licht gewijzigde versie van de IBM Model M, een toetsenbord dat IBM 30 jaar geleden
... See more
Helemaal niet triviaal. Een goed toetsenbord is minstens even belangrijk als een goede stoel en goede schermen. En toch bestaan er nog altijd geen echt goede toetsenborden.

Ik heb de afgelopen decennia duizenden dollars aan toetsenborden gespendeerd en heb nog steeds het 'ideale' toetsenbord niet gevonden. Het beste toetsenbord dat ik tot nu toe heb gevonden, is er een van Unicomp. Unicomp maakt een licht gewijzigde versie van de IBM Model M, een toetsenbord dat IBM 30 jaar geleden op de markt bracht toen dat bedrijf nog enigszins geïnteresseerd was in het leveren van goede toetsenborden. Helaas zijn er geen draadloze versies van.

Momenteel gebruik ik een Logitech G613. Dat is eigenlijk een toetsenbord voor mensen die spelletjes spelen, maar het heeft niet die ellendige achtergrondverlichting. Het is ook draadloos en werkt met AA-batterijtjes die maandenlang meegaan. De aanslag is (voor mij) heel prettig. De toetsen wiebelen niet en werken goed. Mijn vingertjes zijn heppie. Het grootste nadeel wordt gevormd door 6 "programmeerbare" toetsen die dat eigenlijk niet zijn, want je moet software installeren om ze te kunnen gebruiken wat maakt dat je de programmering verliest als je het toetsenbord op een andere computer aansluit.


[Edited at 2020-04-08 09:19 GMT]
Collapse


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Apple? Apr 8, 2020

Een apple-klavier gaat het niet worden. Teveel gewend aan de US-international indeling. Alle sneltoetsen opnieuw aanleren van tig CAT's is mij een beetje te veel van het goede...

 
Bart B. Van Bockstaele
Bart B. Van Bockstaele  Identity Verified
Canada
Local time: 14:59
Dutch
+ ...
Apr 8, 2020



[Edited at 2020-04-08 09:38 GMT]


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Ehm Apr 8, 2020

Frits Ens wrote:

Een apple-klavier gaat het niet worden. Teveel gewend aan de US-international indeling.


Ehm ... die gebruik ik ook. Zelfs onder macOS.

Screenshot 2020-04-08 at 11.26.06


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
sneltoetsen? Apr 8, 2020

Hans Lenting wrote:

Frits Ens wrote:

Een apple-klavier gaat het niet worden. Teveel gewend aan de US-international indeling.


Ehm ... die gebruik ik ook. Zelfs onder macOS.

Screenshot 2020-04-08 at 11.26.06



Ik heb al jaren geen Apple meer aangeraakt. Werkt de command toets dan als alt? Dus kan ik bijv cntrl alt backspace of alt + insert gebruiken?


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Alt Apr 8, 2020

Frits Ens wrote:

Ik heb al jaren geen Apple meer aangeraakt. Werkt de command toets dan als alt? Dus kan ik bijv cntrl alt backspace of alt + insert gebruiken?


Op mijn toetsenbord heet de ALT-toets gewoon ALT. Op de foto op de website heet hij option.

cmd (command) is het equivalent van de Windows-toets. En CTRL is gewoon ctrl.

Waar ik aan moest wennen, was dat de ALT-toets niet onmiddellijk naast de spatiebalk zit.

Screenshot 2020-04-08 at 12.16.06


 
Anna Polakow
Anna Polakow  Identity Verified
Poland
Local time: 19:59
Dutch to Polish
+ ...
De beste Apr 8, 2020

De beste toetsenboord die ik had: https://www.bakkerelkhuizen.nl/ergonomische-toetsenborden/s-board-840-design
Nu gebruik ik ander maar ik heb spijt van.


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Waar ik aan moest wennen, was dat de ALT-toets niet onmiddellijk naast de spatiebalk zit. Apr 8, 2020

dat is voor mij een reden om verder te kijken.....



[Edited at 2020-04-08 11:26 GMT]


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
ziet er degelijk uit Apr 8, 2020

Anna Polakow wrote:

De beste toetsenboord die ik had: https://www.bakkerelkhuizen.nl/ergonomische-toetsenborden/s-board-840-design
Nu gebruik ik ander maar ik heb spijt van.


ziet er inderdaad prettig uit, maar ik zoek een full size keyboard, dus met cursurtoetsen en numeriek gedeelte.


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Iemand ervaring met het Logitec Craft Advanced toetsenbord? Apr 8, 2020

ziet er degelijk uit en mijn vorige logitec was ook goed..
High end toetsenbord.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Andere high-end toetsenborden zitten meer in de gaming hoek en dat is niet mijn ding.
logitec craft advanced


 
Peter van der Hoek
Peter van der Hoek
Spain
Local time: 19:59
Member (2008)
Dutch to English
+ ...
Topre Apr 8, 2020

Ze zijn behoorlijk prijzig, maar Topre toetsenborden zijn echt toetsenborden voor heavy users en hebben electrocapacitieve schakelaars waarvan het actuatiepunt kan voor iedere toets individueel ingesteld worden. Ik gebruik zelf de Realforce 87 TKL en ben verkocht. Gelijksoortige schakelaara kun je ook vinden in toetsenborden van Niz Plum, die ook een stuk goedkoper zijn.

 
Renée van Bijsterveld
Renée van Bijsterveld  Identity Verified
Netherlands
Local time: 19:59
Member (2007)
English to Dutch
+ ...
Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 Apr 8, 2020

Ik vind het Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 erg fijn. Degelijk, stevig toetsenbord, biedt wat tegenwicht tegen een stevig typende gebruiker, maar is niet stug. Rammelt niet. Ik vind de ergonomische indeling ook fijn, maar dat is een kwestie van wennen

Frits Ens
 
Joop Debrabandere
Joop Debrabandere  Identity Verified
Belgium
Local time: 19:59
German to Dutch
+ ...
Cherry toetsenbord Apr 24, 2020

Dag Frits

Ik begrijp je probleem volledig.

Ik was enkele jaren geleden ook op zoek naar een degelijk toetsenbord waarbij je de aanslag "voelt", dat heb je bij de zogenaamde mechanische toetsenborden. Dit zijn eigenlijk de klassieke toetsenborden zoals je die vroeger altijd had.

Ik heb uiteindelijk een cherry-toetsenbord gekocht (voor mij is het een Azerty, ik woon in Vlaanderen). Maar ditzelfde toetsenbord heb je ook in Querty, met alle toetsen (ook de alt-
... See more
Dag Frits

Ik begrijp je probleem volledig.

Ik was enkele jaren geleden ook op zoek naar een degelijk toetsenbord waarbij je de aanslag "voelt", dat heb je bij de zogenaamde mechanische toetsenborden. Dit zijn eigenlijk de klassieke toetsenborden zoals je die vroeger altijd had.

Ik heb uiteindelijk een cherry-toetsenbord gekocht (voor mij is het een Azerty, ik woon in Vlaanderen). Maar ditzelfde toetsenbord heb je ook in Querty, met alle toetsen (ook de alt-toets) op de gebruikelijke plaats, want voor mij is bijvoorbeeld ook de positie van cijfertoetsen, Insert, Delete enz. belangrijk, omdat ik die toetsen bij de verschillende vertaalprogramma's ook blind gebruik. Als die op een andere plaats staan, vertraagt mijn vertaling eindeloos en ben ik eigenlijk verloren.

Mijn tip: CHERRY G80-3000 - QWERTY Toetsenbord - Grijs.

Hij kost wel 150 euro, maar is elke euro waard. Ik werk er nu al een viertal jaar mee en zelfs de letters staan er nog op en ik tik er elke dag stevig op los.


Vriendelijke groeten
Joop
Collapse


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord voor een desktop pc






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »