Gebaar
Thread poster: Hans Lenting
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Mar 14, 2020

Het zou een mooi gebaar zijn als abonnement-gebaseerde softwarediensten als memoQ, van Dale, CafeTran, Proz enz. al hun klanten 6 maanden extra abonnement zouden geven ivm het virus.

P.L.F. Persio
 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 01:31
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Inderdaad mooi gebaar Mar 14, 2020

Hans Lenting wrote:

Het zou een mooi gebaar zijn als abonnement-gebaseerde softwarediensten als memoQ, van Dale, CafeTran, Proz enz. al hun klanten 6 maanden extra abonnement zouden geven ivm het virus.


Dat zou inderdaad een mooi gebaar zijn, maar wat is de kans daarop denk je?


Tina Vonhof (X)
P.L.F. Persio
 
writeaway
writeaway  Identity Verified
French to English
+ ...
Don't hold your breath Mar 14, 2020

in goed engels....


Tina Vonhof (X)
P.L.F. Persio
 
Susan van den Ende
Susan van den Ende  Identity Verified
Germany
Local time: 01:31
English to Dutch
+ ...
Komt hopelijk langzaam op gang Mar 15, 2020

Sommige software-aanbieders helpen al. Of je hier iets aan hebt, hangt van je klantenkring en je werkwijze af, maar ik plaats de link ook als voorbeeld voor andere aanbieders. Niet dat die per se Nederlandstalige fora lezen, maar je weet maar nooit:

https://www.gotomeeting.com/nl-nl/work-remote

In principe is dit aanbod vooral bedoeld voor organisaties die op dit mo
... See more
Sommige software-aanbieders helpen al. Of je hier iets aan hebt, hangt van je klantenkring en je werkwijze af, maar ik plaats de link ook als voorbeeld voor andere aanbieders. Niet dat die per se Nederlandstalige fora lezen, maar je weet maar nooit:

https://www.gotomeeting.com/nl-nl/work-remote

In principe is dit aanbod vooral bedoeld voor organisaties die op dit moment de boel draaiende moeten houden, zoals gezondheidszorg, overheidsorganisaties en onderwijsinstellingen. Die kunnen dan 3 maanden gratis gebruik maken van software die het thuiswerken makkelijker maakt. Als je in deze branches actief bent en voor je manier van werken iets hebt aan online meetings, webinars etc, dan kan je je klanten op deze mogelijkheid wijzen en dan ook voor jezelf een tijdelijke licentie aanvragen. Of je kan je klanten natuurlijk attent maken op dit soort opties, zonder dat je er zelf direct veel aan hebt, gewoon omdat het uiteindelijk wel zo prettig is als je klanten de crisis goed doorstaan. Ik ben niet heel actief in deze branches, maar één van mijn contacten was bijzonder dankbaar voor de tip.

Zou je zelf geholpen zijn met andere licenties, dan kan je bijvoorbeeld proactief je leverancier aanschrijven en dit als voorbeeld noemen. Ook softwareleveranciers zijn gevoelig voor sociale druk.

Ik denk niet dat GoTo de enige kan zijn die zoiets heeft georganiseerd, dus mijn vraag - hebben jullie nog andere, soortgelijke aanbiedingen voor ondersteuning gezien?
Collapse


Hans Lenting
 
Anna Jaffe
Anna Jaffe
Netherlands
Local time: 01:31
Dutch to English
+ ...
Lijkt me stug Mar 15, 2020

Dit zijn niet diensten die je opeens extra gebruikt of zo, zoals die vergadersoftware. Eerlijk gezegd hebben wij als vertalers relatief weinig te klagen, velen van ons werken al lang grotendeels online. Het lastigst worden de kinderen die in mijn oor tetteren, maar daar helpt van Dale niet bij.

 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
TOPIC STARTER
Stug Mar 16, 2020

Thuis aan het werk vanwege het coronavirus? Van Dale helpt een handje en stelt t/m 6 april a.s. alle grote Online woordenboeken open. Voor iedereen! Ga nú naar online.vandale.nl

P.L.F. Persio
Edward Vreeburg
 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 01:31
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
I'll be damned! Mar 16, 2020

Wonderen bestaan blijkbaar toch.

P.L.F. Persio
 
writeaway
writeaway  Identity Verified
French to English
+ ...
Wow! Mar 16, 2020

No longer holding my breath.



P.L.F. Persio
 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Gebaar






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »